En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 31 december 2009

Vinterbilder

I morse släppte jag ut Tindra som vanligt, gick in och hällde upp mat till henne, gick på toa, och sen skulle jag släppa in henne för frukost.
Tror ni inte att hunden har hunnit rymma, någon har inte stängt grinden och hunden är väck!
Hon borde inte ha hunnit så långt, så jag går ut på vägen i nattlinne, mjukisar och fleece.
Möter lite morgonpigga hundägare som är ute och rastar sina hundar, men ingen har sett en svart labrador.
Efter en kvart sätter jag mig i bilen och åker runt för att spana, men inte en svart svans i sikte.
Det var lika bra att åka hem.
Eftersom vi flyttat hit tillfälligt för bara en vecka sen var jag lite orolig att hon inte skulle hitta tillbaka, men jag kunde inte göra mer än att vänta....
Så nu har vi redan fått ett gott rykte bland grannarna på vårt nya ställe hm hm...
-Det var väl inte så farligt, matte?
När hon varit borta i en timme kom hon tillbaka, satt utanför dörren och gnällde.
Hon fattar inte varför hon måste ha med sig matte på promenaden, när hon hittar så bra själv!
Envisa hund!
Husse har också börjat träna lite med Tindra:
Kontakt!

Hålla i prinskorv!


Gå fot!

Från vår klubb har vi fått ett bra reflextäcke!
Faktiskt väldigt bra även i skogen, för man ser verkligen var hon är, hon lyser!
Vi har fått en tillfällig katt i vår bostad, Tyson!
Mysigt med lite kattsällskap, jag saknar Hulda mycket!
Men jag har fått rapporter om att hon mår bra, och det känns ialla fall lite bättre då.
Tyson

...och min söta lilla Hulda!


Snö är väl inte hennes favoritväder, men nu har hon fått så fin tjock vinterpäls att hon inte fryser ialla fall!
Gott nytt år alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar