En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 20 december 2009

Flytt och sommarminnen...

Vi har verkligen njutit av snön den här veckan! Underbart att slippa en lerig och blöt hund, känns så rent och fint med all den vita snön.

I helgen har vi ägnat oss åt att flytta, och usch vad mycket saker och prylar man samlat på sig genom åren... tog mycket längre tid än vad jag trott, men nu är det mesta gjort och jag kan ta det lite lugnare och kanske ägna mig lite mer åt Tindra och promenader.
Hulda har fått flytta hem till mina föräldrar i väntan på vårt nya hem som blir klart i augusti. Det blir det bästa för Hulda eftersom hon är van att vara där, men jag saknar henne redan!
Nu bor vi tillfälligt hos svärföräldrarna och de har redan två katter, Tyson och Rambo. De är jättekeliga, så lite kattmys kan jag få ialla fall!

Tindra bryr sig inte om de andra katterna, men hon har varit lite orolig och undrande och har inte riktigt kunnat slappna av - "ska vi inte åka hem snart?"
Biabädden står orörd vid nya ytterdörren... och Tindra ligger i soffan... Svårt att lära gamla hundar....

Har lagt in gamla härliga bilder från freestylelägret i somras... vad roligt vi hade och vilken energi och inspiration vi fick av Emma Willblad och Frida Binette!
Det var nog mycket tack vare dem som vi sen äntligen fick vår LP1!




GÄSP! Man blir trött på läger!




Tindra med några av de andra hundarna på lägret.
Det var blandade raser och nivåer och alla var jätteduktiga!
Hundar är fantastiska!
God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar