En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

tisdag 15 december 2009

Äntligen snö!

Vad underbart det var att vakna i morse och titta ut på den vackra vita världen utanför!
Det här har jag verkligen längtat efter!
Släppte ut Purran och hon var inte lika förtjust...

Tindra däremot njuter lika mycket som jag!
Plöjer som en plog och rejsar och halkar runt i snön.
Mera sånt här väder!!!
Vi tog en tur i skogen, vi var först med att gå upp stigarna. Allt var stilla, inte en människa i sikte.
Underbart!
Vi har en djurkyrkogård i närheten där vi bor, och där var så vackert med vita hättor på gravarna. Ibland går jag in där och läser inskriptionerna. Tänk att ett husdjur kan lämna så djupa spår i oss att man fortfarande efter 20 år går till sitt djurs grav. På allhelgona brukar det vara fullt med ljus.
Vill inte tänka på när den dagen kommer då Tins och Huldis lämnar oss. Det är många år kvar tills dess hoppas jag...
Nu bara njuter jag av att ha dem!!!
Lika mycket som Tindra tycker om att vara ute, tycker hon om att mysa.
Jag har gett upp hundbädden, det enda som duger är vår säng, eller soffan om det finns tillräckligt mycket mjuka kuddar att mysa in sig i.
Helst ska det vara täcke också. Speciellt nu när hon har fällt av sig hela sin päls och är lite frusen efter promenad. Då vill hon bäddas ner!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Satt och läste bloggar om hundar och gick in på Er blogg. Jag känner igen den stämning du beskriver på djurkyrkogården. I vår stad är det helt fantastiskt att besöka djurminnesplatsen vid alla helgona...

    Tack för en trevlig blogg med så många fina bilder.

    Oskar

    SvaraRadera