En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 24 februari 2011

Kommenderingskurs!

...är ingenting som berör Tindra.

Igår kväll var första tillfället på kommenderingskursen. Jättekul och givande! Men mycket att tänka på. Trots att jag tävlat ganska mycket i de lägre klasserna, så tänker man inte alltid på vad tävlingsledaren säger när allt flyter på.

En bra tävlingsledare märks inte, sa instruktören.

Man ska inte komma ihåg en tävlingsledare efteråt, då har man gjort ett bra jobb.



Tills nästa gång ska vi ha gjort ett program i appellklass. Där är det lite annorlunda än i lydnadsklassen, så jag får verkligen plugga på.

Vi ska ses redan på söndag, så det är inte så mycket tid att förbereda. Men det känns väldigt roligt att få använda hjärnan igen, det var ett tag sen...:-)



Jag har filmat när Tindra och jag tränar halta, men jag får lägga ut filmen vid senare tillfälle, för nu ska jag på barnrytmik!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar