En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 31 oktober 2009

Sista tävlingen för säsongen...

... var idag.
Jag kände mig väldigt otaggad själv och smittade nog Tindra litegrann även om jag försökte att inte visa det.
Vi drog startnummer 4 och det kändes väl sådär.
Platsliggningen gick bra faktiskt, men efter den visste jag inte riktigt om jag skulle stanna kvar på plats med Tindra eller sätta in henne i bilen innan uppvärmning.
Tror så här i efterhand att jag skulle värmt upp henne längre än vad jag gjorde. Hon fick sitta i bilen en stund och där lojnade hon till.
Sen fick jag inte riktigt igång hennes kontakt med mig igen innan vi skulle in.
På tandvisningen var hon galen, kunde absolut inte sitta och anföll domaren, vände bort huvudet, la sig ner och rullade runt och visade magen, och var allmänt hopplös.
Så det kunde börjat bättre.
Det är så dumt att ta tandvisning innan programmet istället för i samband med platsliggningen.
Tindra blir så splittrad och vår kontakt bryts och jag måste kämpa fram den igen på den korta sträckan fram till starten för linförigheten vilket inte gick så bra idag.
Hon hade mycket fokus bort mot domaren och tävlingsledaren.
Linförigheten var inte bra alls, hon nosade och vi hade dålig kontakt.
Resten av programmet gick, men sådär. Ingen nolla, men ingen höjdare heller, så jag var faktiskt inte säker på om vi klarat en etta eller inte.
Jag vet inte om det var gamla vibbar som gjorde att det inte kändes så bra
idag, men faktum är att det var på den här klubben som vi debuterade för ganska exakt 1 år sedan, med en jumboplats på 98 poäng som resultat.
Den domaren vi hade idag har vi också haft förut, då med nollad platsliggning, och det fick jag också dåliga vibbar av. Han kommer säkert inte ihåg oss, men det är jobbigt ändå.
Så det var oroligt för mig på prisutdelningen, skulle vi klara det eller inte...???
Men det gick vägen!
Nu har vi en LP 1!!!!!!!!
Tjoho!
Nu ska vi vila från träningen ett tag, lägga spår, grilla korv på långa skogspromenader och bara ha det lugnt och skönt.
Här kommer protokollet:

Platsliggning: 10 p
Tandvisning: 5 p busig (pinsamt)
Linförighet: 7 p sitter sakta, vid sväng
Läggande: 8 p dk, steg
Inkallande: 10 p
Ställande: 9 p steg
Apportering: 8.5 p tappar (det var jag som tappade, inte Tindra)
Hopp över hinder: 9 p hoppar på föraren
Helhetsintryck: 8 p
Summa: 170 p
Placering: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar