En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 11 oktober 2009

Revansch!



När jag vaknade i morse spöregnade det.
Tindra ville inte gå ut på promenad och gonade ner sig i sängen igen efter frukost, trots att jag lockade och ropade på henne. Oddsen kändes inte jättegoda.
Men till slut fick jag i alla fall med mig Tindra ut till bilen, för jag tänkte att jag skulle åka till tävlingen och titta i alla fall.
Väl framme spöregnade det fortfarande och jag gick till sekretariatet för att stryka mig. I kön hör jag två tävlanden prata med varandra:
- Min hund kommer inte att ligga ner nu när det regnar, men jag tar det som träning.
- Min kommer inte heller ligga, men vi kör ändå...
Jag kände bara att - va f-n, det gör väl inget om hon sätter sig upp eller om man misslyckas. Vinna eller försvinna! Jag har ändå betalat 150 spänn för det här. Nu kör vi!!!!
Så jag anmälde mig istället för att stryka mig.
När det väl var tid för platsliggning hade det slutat regna. Det var fortfarande blött, men betydligt bättre än tidigare på morgonen.
Och Tindra låg kvar!
Av 22 startande ekipage kom vi på andra plats!!!!!

Poängen var som följer:

Platsliggande: 10 p.
Tandvisning: 8,5 p. mycket livlig
Linförighet: 8,5 p. bra pos, bra svängar, snett sättande, långsam marsch
Läggande: 7 p. något steg, mkt långsamt ner fram, bra avslut
Inkallande: 9 p. sätter sig ej, bra annars avslut
Ställande: 8,5 p. steg, något slarvig start
Apportering: 10 p.
Hopp över hinder 10 p. snyggt
Helhetsintryck: 10 p. jättetrevligt

Summa: 179 p. Placering 2.

Vilken revansch från senaste tävlingen!
Jag är så glad att jag startade idag trots vädret. Man ska inte låta sig hindra av olika yttre faktorer, bara köra på och lita på att hunden faktiskt kan!
Jag är mest nöjd med platsliggningen och helhetsintrycket. Domaren tyckte att vi var trevliga att titta på och när vi gick av planen fick vi applåder av publiken, det var kul!
Nu ska vi köra på med mera passivitet och platsliggning med finslipning på de andra momenten. Nästa tävling är om två veckor och då ska vi bli farliga!!!
Även om vi fick höga poäng idag så vet jag att Tindra kan ännu bättre, det här var inte hennes bästa prestation men det var skönt att äntligen få den efterlängtade 1:an.
JIPPI!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar