En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 4 april 2014

Blandras - Oseriöst?

Nu har jag varit på första agility-kurstillfället!
Utan hund, bara teori första gången.

När alla presenterar sig, lägger jag omedvetet alla i ett speciellt fack beroende på vilken ras de har. Inget jag är stolt över, skulle hellre vara fördomsfri.
Men i min hjärna betyder olika raser olika typer av människor:

Border collie- oerhört seriös person som satsar högt med sin hund
Schäfer eller Dobermann- bruksmänniska som gillar tuffare och hårdare hundar
Shetland sheepdog- agilityfreak
Labrador- naturmänniska som gillar olika aktiviteter som spår, lydnad, jakt och bruks
Blandras- oerfaren människa som köpt sin hund på Blocket
 
Från att vara "Labrador- Sofia"
har jag blivit
"Blandras-Sofia"
En underlig känsla med tanke på min egen fördom.
 
Det verkar vara ett glatt och positivt och taggat gäng och jag ser så mycket fram emot att få lära känna alla. 
Och att få jobba seriöst med Toxic. Nu är det slut på hennes smekmånad!
Nu ska här jobbas!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar