En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 23 mars 2013

Välkommen Toxic

JA!
Jag är väldigt klok!




Äntligen har jag funnit min drömhund!

Det är ingen kelpie, pudel eller labrador. Ingen rashund över huvud taget.
Aldrig hade jag i min vildaste fantasi kunnat ana att hunden för mig var en liten blandrashund från Irland med okänd härkomst som bott på hundstall i hela sitt treåriga liv.

Men här är hon nu:
Toxic! En helt underbar liten själ, vänlig, kontaktsökande och med en hel del spring i benen.

Hon har varit hos oss i två veckor och jag har aldrig mött en så okomplicerad hund! Jag som sett fram emot hund nr 2 med skräckblandad förväntan p g a allt jobb som jag vet att det innebär, har blivit väldigt förvånad. Ingenting kunde vara mer fel.
Toxic hänger med på allt! Att hon aldrig bott i familj märks inte. Rumsren blev hon på en vecka!
Hon funkar jättebra med Lillan, Purran och Tindra, och koppelträning har inte behövts, det funkade bra redan från början. Det som jag lägger mest tid på ät miljöträning eftersom hon av förklarliga skäl inte sett så mycket av världen än så länge. Men där har jag stor draghjälp av Tindra som visar att ingenting är något att stressa upp sig för.

Jag ser så mycket fram emot att få utvecklas tillsammans med henne. Det är en underbar hund och faktiskt (om jag ska vara ärlig ) så är det också en underbar känsla att jag räddat henne från ett liv i hundgård. För hon har så mycket mer att ge!

Hon kommer från "Friends forever" , gå gärna in och kika. Hon heter Amazon på hemsidan.

1 kommentar: