En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

tisdag 18 december 2012

Hundmässa i Älvsjö

I söndags begav jag mig till Älvsjömässan för årets stora hundevenemang.
Detta får man bara inte missa om man gillar hundar!
Klockan 9.15 var jag på plats för att titta på elitlydnaden.
Det är en fröjd att se så välgenomarbetade hundar tävla.
 
Många hundar bara "ramlade" ner på kommandot "ligg" och låg sen utan att röra en fena i 4 minuter.
Fin kelpie! 
 
 Mina tävlingsnerver pirrade i magen trots att jag inte tävlade. Men jag känner så väl igen situationen. Här på mässan var det väldigt mycket störningar, men hundarna klarade det galant!
 
Självklart kikade jag på utställningen också.
En del har väldigt många hundar.
Men det är så roligt att se älskade och välskötta hundar.
Jag riktigt myser ända in i själen och vill ha allihop!
 Självklart tittade jag lite extra på den ras som vi bestämt oss för:
 Just det!
Vi ska skaffa pudel!

Jag såg också de stora Nordiska mästerskapen i Freestyle!
Helt otroligt duktiga hundar och förare. Väldigt imponerad av programmen!
De tre som kom etta, tvåa och trea, var helt värda det!
Små finesser, fina kostymer, vältimade och otroligt fina program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar