En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 27 december 2012

 Den här odågan har varit riktigt jobbig den senaste tiden. Haft kottar i öronen, inte lyssnat på mig, rusat fram till främlingar, morrat och skällt på förbipasserande hundar, suttit och gnällt efter andra hundar osv.
Idag fick hon diagnosen "överhormonell" av veterinären. Hon har en infektion i vulvan som ska behandlas med antibiotika i 10 dagar och använda tratt.
Ja, så kan det gå ibland.
Som tur är kändes livmodern bra, och jag håller tummarna för att den fortsätter med det...


Så här såg det ut i kväll:
Mina bästa tjejer i samspel.
Jag måste säga att Lillan är väldigt duktig på hundträning för att vara så liten.
Tindra lyssnar och gör som hon säger.(faktiskt!)

Koncentration på hög nivå!
 
 
Vi längtar båda två efter valpen som ska komma hem till oss. Vi vet inte när, men vi förbereder oss mentalt för den stora dagen.
 
Jag tror inte att vi fått några positiva reaktioner på vårt val av ras.
-Usch! Inte en pudel!
-Ska ni verkligen ha en pudel? Varför då?
-De är ju så fjompiga!
-Nej, skaffa en riktig hund istället!
 
Osv osv osv
 
Jag riktigt längtar efter att få motbevisa dem och visa att de har fel.
Ju mer jag läser och lär mig om pudeln, desto mer fascinerad blir jag.
Det är inte helt ovanligt att "bruksmänniskor" som velat prova en annan ras fastnat för pudel.
Sen finns det ju som i alla raser, dåliga exemplar av hund. Men dem hade jag tänkt undvika.
 
Nu ligger Tindra och sover bredvid mig. Älskade hundkräk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar