En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 8 mars 2012


Vilken hemsk månad det har varit.
Sjuk, sjuk, sjukast.
Är just nu sjukskriven pga hosta och ont i halsen. Jag har talförbud också eftersom min röst försvunnit. En vanlig jädra förkylning som aldrig vill släppa. Jag blir tokig.
Tindra har inte fått promenad på 7 dagar.
Det har aldrig hänt under våra 10 år tillsammans. Även om man är sjuk brukar man kunna masa sig ut på en kissrunda ialla fall, men inte den här gången. Däckad i sängen med frossa och feber och hostan från helvetet. I en hel vecka!
Lillungen och husse är också sjuka och kan därför inte hjälpa till så mycket.
Men i morse kände jag att det kändes lite lättare. Hostan fanns kvar men huvudet var klarare. Alltid något att vara glad över!
Kursen går sin gilla gång. Jag har missat två gånger pga sjukdom, men jag kan inte göra så mycket åt det.
Och Tindra då?
Hon är världens tålmodigaste hund.
Hon ligger och tiger och sneglar på mig, observerar allt jag gör. Tänk om promenaden kommer snart?
Jag tänker ta det vääääldigt lugnt, vill inte bli så här sjuk igen. Men så fort jag känner mig tillräckligt frisk ska hon och jag ut i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar