En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

onsdag 8 februari 2012


Åh herregud vad trött jag kommer att vara imorgon... klockan är halv tolv och jag sitter fortfarande uppe. Jag har precis skrivit klart en uppgift vi fick på kursen om "Vett och etikett bland hundägare".
Roligt ämne och jag sitter och petar och petar och blir aldrig nöjd. Men nu så! Anser jag mig färdig. Det är lika bra att passa på när man har allting färskt i huvudet och tid nu när alla sover...
Jag blev lite skrämd ikväll när vi pratade om "problem"grupper. När saker händer som man inte tänkt sig (hundslagsmål ex), eller när någon tar över gruppen och pratar för mycket om sin egen hund, eller hundar som är "bråkiga" (som nog ofta är fallet, varför går man annars allmänlydnadskurs?) och så vidare... Man måste ha klara direktiv till gruppen vad som gäller från början, och ha kristallklar hjärna att ta itu med obekväma situationer. Känns jobbigt faktiskt. Jag tänkte mig bara snälla deltagare och ängel-hundar men nu börjar verkligheten komma på mig.
Jaha, kan hundar börja slåss?
Jag som bara har min snälla labrador som referens känner mig lite okunnig på området.
Tindra var med i kväll och var exemplarisk såklart :-). Låg och sov på min jacka bredvid väskan.
Nej, nu måste jag verkligen gå och lägga mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar