En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 17 mars 2012

Korvgrillning!

Idag blev en korvgrillardag i skogen! Härligt!
(Kortet från i vintras, men jag hinner inte riktigt med att fota och lägga in bilder i samma takt som jag skulle vilja hinna)

Lillan är så rolig.
Hon är väldigt bestämd och har inga problem att ta kommandot över hunden.
När Tindra stod vid mig och brasan ville Lillan ta Tindra på en promenad.
Så hon satte på Tindra kopplet och börja gå iväg.
Tindra stod kvar och tittade bedjande på mig.
-Kom Tissan! befallde Lillan. Inte titta på mamma!

Så "Tissan" hade inget val, det var bara att följa med.

Lillan hade en korvbit i handen som hon skulle ge till Tindra. När T blev lite för ivrig, tog Lillan bort korven och sa: "Nej!" i bästa hundtränaranda. När Tindra tog fint fick hon ta!
Jag blir imponerad av den lilla människan som bara är 2 år. Hunden är lika stor som henne, men det tänker hon nog inte så mycket på. Det är en kompis bara, som vilken annan kompis som helst.

Jag la ett litet korvspår också.
Det är nog bland det bästa hon vet, att få leta korv!

På måndag fyller Tinsilinsi 10 år!

HURRA HURRA HURRA HURRAAAA!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar