En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 4 februari 2012

Instruktörsutbildningsdags!

Idag hade vi en heldag på klubben, Tindra och jag, tillsammans med våra klasskamrater och deras hundar.
Vad mycket det finns att lära sig om lärandet, pedagogik, upplägg, språk mm, mm! Hur mycket som helst.
Fast det var en heldag, kände jag mig snopen när det blev dags att packa ihop. Jag ville inte sluta!
Nästa kurstillfälle är på onsdag så jag behöver inte vänta alltför länge. Jag får hålla mig till tåls.

Vi var ute på promenad två gånger under dagen och alla hundar led av kylan, på morgonen uppmätt till -20 grader. Isklumpar i tassarna och kramp.
Tindra gjorde ett tappert försök att göra ett uppletande på en snöig äng, men fick "motorstopp" på halva sträckan pga kylan... Hon är också den äldsta hunden. Den yngsta är 8 månader och hade inga problem att springa i snön, han höll värmen av bara farten!

Bilden illustrerar hur Tins såg ut när vi kom hem.
Borrade ner sig i soffan och husse var snäll nog att gona till det med en filt. Då mådde hon bra! Det är inte kul att frysa!

Allt händer på samma gång just nu.
Jag har gått upp i tid på jobbet plus att instruktörsutbildningen har träffar 7 gånger den här månaden. Dessutom fick jag influensa förra veckan och lillungen ligger i feber nu. Och mörkret har bara lättat lite. Mornarna är fortfarande hemska och jag vill gråta varje gång jag måste gå upp.
Jag längtar inte så lite till våren och varma, ljusa, lååååånga kvällar.
Men jag känner hopp om att den snart är här.
Nu kan det ialla fall bara bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar