En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 16 december 2010

Minnen

Gick igenom gamla papper och bilder.
Jag glömmer lätt hur mycket vi har utvecklats tillsammans.
Det går framåt fortfarande:-)
Min pokalsamling som jag är väldigt stolt över. Tänk vad vi kan, Tindra och jag!
Tre förstaplaceringar, och två andraplaceringar.
Men det har inte alltid gått lika bra...
Vår enda utställning...
Åh, vad jag retade mig på "not very well trained". Jag hade jobbat som en galning med att få Tindra normal ända sen hon kom till mig vid 5 månaders ålder, men Tindra fick fnatt och ville varken trava eller stå, hon studsade! Men vi fick en 1:a och reservplats av 21 tikar, vem vet hur långt vi hade kommit om hon bara kunnat uppföra sig? Jag tror att hon var ca 1,5 år då.

Det här var ett inofficiellt dummieprov och Tindra var grym!
Hon är faktiskt duktig men vi la ner jaktträningen när jag inte kunde få henne att apportera vilt. Dummies gick jättebra, men döda djur, nej tack!



Detta är vår lydnadsdebut, och inte så imponerande... Vilken tur att man kan utvecklas och lära sig av misstagen. Detta fick mig revanchsugen. Träning lönar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar