En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

onsdag 22 december 2010

...fortsättning på hundmässan och rasfunderingar del 3

En tjej vars program jag gillade skarpt på freestylen hade en urcharmig borderterrier som hette Rut.
Efter en del letande hittade jag filmer hon lagt upp på deras träning.
Titta och njut!
www.youtube.com/user/mickvor

Jag gick även runt och kollade i rasmontrarna och nu tror jag att jag har hittat vad jag letar efter!
Men jag vill inte avslöja vad det är för ras eftersom jag kanske ändrar mig. Det har ju hänt förr.

Men hör på detta:

"Pigga, glada, intelligenta, lättränade, vänliga och sociala. Det är svårt att hitta tillräckliga ord för att beskriva denna underbart mångsidiga och lättsamma ras. Den passar lika bra i staden som på landet, älskar långpromenader och hårt arbete, men trivs ändå utmärkt på en villatomt. Det är en ras som också passar den aktive hundägaren med intresse för lydnadsprov, bruksprov, viltspår eller agility. Två ____ har också blivit godkända räddningshundar.
.....om du har haft en annan ras kommer du att bli förvånad över hur lätt allting går."

Visst låter det nästan för bra för att vara sant?
Att både få ha kakan och äta den.

Freestyleträningen i vinter för Tindra kommer bestå i : backa upp på pall, sitta vackert mellan mina ben och halta. Har märkt att inlärningen går allt långsammare ju äldre hon blir. Men det går, och det är huvudsaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar