En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 25 oktober 2010

Tindra 1:a pris i lydnadsklass 2!

Ja, ni läste rätt!

Det spöregnade hela dagen, så när vi startade på eftermiddagen var Tindra och jag rätt frusna (trots att vi värmt oss och jag fått torra kläder hos syrran), så platsliggningen i blötan och +2 grader var ingen önskedröm för Tinsan. Så hon satte sig upp och när jag kom tillbaka till henne satt hon och darrade för att hon var så kall! Men satt ändå kvar!
Jag trodde att vi nollat och körde programmet utan vittring på ettan, jag trodde det var kört.
Men hela programmet gick super. Tindra var samlad och koncentrerad, perfekt samspel och gjorde vissa moment t om bättre än på träning (fjärren och rutan). Vi hade så roligt! Hon charmade tävlingsledaren lite grann också emellan momenten...:-)

Så här blev betygen:
Platsliggande: 5
Fritt följ: 9
Läggande: 9
Inkallande med ställande: 7 (ett fett DK från mig)
Sändande med ställande: 8,5
Apportering: 9
Fritt hopp över hinder: 9
Fjärrdirigering: 10
Helhetsintryck: 9
Summa: 160,5 p.
Placering: 3

Så nu är vi helt plötsligt uppflyttade till klass 3, något som var lika långt bort som månen för några år sedan. Mirakel händer!
Men vi stannar kvar i 2:an och satsar på LP.
Nästa tävling är om två veckor!
Nu ska jag ut och träna med hunden. Man är liiiite inspirerad nu!

1 kommentar:

  1. VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS!!!! Jag vet att du inte trodde att ni skulle ta er dit ;-)

    Agneta och Ozzy

    SvaraRadera