En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 6 november 2010

Nära skjuter ingen hare


Det var tävlingsdags idag igen, men det kändes inge vidare.

Jag blev nervös och taggade upp madam lite för mycket på den externa belöningen, vilket gjorde att Tindra var splittrad och okoncentrerad under programmet.

Jag tar på mig det, tänker över vad som kunde gjorts bättre och siktar framåt mot nästa tävling om tre veckor.

Vi var bara tre tävlande och jag hade start nr 2, så jag hann inte se någonting av hur fria följet såg ut eller åt vilket håll inkallningen och hoppet var, så det var bara att gå in och köra direkt efter en kort uppvärmning.

Platsliggningen var ialla fall lugn...:-)


Poängen:


Platsliggande:10

Fritt följ: 8 (slarvigt och okoncentrerat)

Läggande: 9

Inkallande med ställande: 7 (Tindra har problem med en armbåge och fick känning av den, men hon gjorde verkligen sitt absoluta bästa att stanna. Gullis:-)

Sändande med ställande: 8 ( hamnade lite utanför och fick dirigeras in i mitten )

Apportering: 9

Fritt hopp över hinder: 0 (Tindra hörde "varsågod" när jag sa "hopp" och rusade förbi hindret mot väskan)

Fjärrdirigering: 9

Helhetsintryck: 9


Summa: 156



Känns ju såklart lite surt att nolla hoppet som brukar gå så bra, men det är på misstagen vi lär oss. På't igen bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar