En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 26 augusti 2018

Blandade sommarbilder

För att minnas denna varma, fina, långa sommar 2018 har jag gjort en bildbomb.
Vad fyllde vi dagarna med?
 Promenader...
 Båda följer med ner till hundbadet, men det är bara matte som badar. Varken Purris eller Toxic vill hoppa i vattnet. De sitter snällt vid bänken, tittar på och väntar på att jag ska bli klar så att vi kan gå tillbaka.


 En del båtturer och självklart har Tox flytväst på sig. Även Tindra hade flytväst, även om hon var en duktig simmare. Flytväst är ett måste, både för människor och djur. Purris däremot fick stanna kvar på land.
 Hjärtat och jag.

 Toxic blir väldigt trött av att åka båt. Hon är på helspänn, ogillar utflykter eftersom hon inte gillar när hon inte vet var vi ska eller vad som ska hända. Så när vi stiger iland och packar upp somnar hon. Helt slut.

 Lite jobbigt att åka båt. Men om det är vad som krävs för att få vara med, då kan man övervinna det jobbiga.
 Efter simträning. Hon gör det men är väldigt glad när den är över och hon får komma upp på land.
 Toxic är alldeles för snäll. Barnen får göra vad som helst. Jag försöker skydda henne från klåfingriga stylister, men det är inte alltid jag lyckas.
Många promenader längsmed vattnet har det blivit.
Fina minnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar