En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 1 maj 2014

Träning på första maj!

De blev lite trötta idag ialla fall.
Jag åkte till klubben med båda hundarna och körde dem växelvis. De är så bra, var och en på sitt sätt.
Tindra är fantastiskt rolig att köra då hon har allt i ryggmärgen och är lätt för mig att läsa. Hon körde moment ur lydnadsklass 1,2 och apportering med hopp från klass 3! Ibland önskar jag att jag kunde börja om med Tindra från valp. Hon skulle kunnat nå stjärnorna då.

Toxic är rolig att köra för att hon är så pigg och villig att lära. Hon vill verkligen göra rätt. Stadgan och säkerheten i momenten är inte riktigt där än, men det kommer! Vi körde lydnadsettan med köttbulle i handen och slumpvis belöning och det gick riktigt bra! Jag lekte igång henne på ett rep med boll och till slut blev hon taggad på den. Godis är bra, men jaktbeteende är användbart om man vill få upp lite fart i momentet. Jag är noga med att skilja på taggad och stressad, något jag missade med Tindra.

På hemvägen fick de ta varsitt spår, ett kort, men jag tror att det är därför de sover så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar