En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

tisdag 6 maj 2014

Tråkiga hundmöten

På de senaste dagarnas skogspromenader har vi råkat ut för lösspringande hundar och ägare som inte tar ansvar för sina hundar. 
Som tur var har det gått bra, men det gör mig irriterad att bli ofredad av lösspringande hundar hela tiden. En del vill bara leka, medans andra skäller på mina hundar och uppträder oacceptabelt. 
Det är ju dessutom hundförbudstid nu, och har man ingen inkallning på sin hund SKA MAN INTE HA DEN LÖS! Så enkelt är det!
(Kastar kanske sten i glashus nu:-) )

På torsdag ska jag hålla i en inkallningskurs och jag känner mig otroligt peppad!
Inkallning är det viktigaste men också det svåraste att lära sin hund. 
Jag ska bara hålla en tvåtimmarskurs och jag vill verkligen hinna få med allt jag tycker är viktigt utan att det blir korvstoppning. 
Egentligen skulle det vara bra att ha två tillfällen bara inkallning så att de kan träna emellan., det är ju ingenting man lär sig på en kafferast precis...
Kanske till hösten...
Min klubb är otroligt flexibel när det gäller oss instruktörer. Vi får välja fritt vad vi vill hålla kurs i. 
Lyxigt!
För några månader sen skulle jag aldrig orkat hålla kurs, bara tanken fick mig kraftlös. Men nu är jag på G! Det är ett år sen jag höll kurs sist så det är verkligen dags. 

Tindra gömde sig bakom mammas rhododendron, trodde nog att jag skulle glömma bort henne så att hon skulle kunna rymma. ..
- Jag är så liten och obetydlig, gå in du, jag kommer sen...
Här "dödar" Toxic Tindra, en favoritlek!
Stärker Toxic's självkänsla och det bjuder Tindra så gärna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar