En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 8 februari 2014

Pinsamt



Under promenaden idag mötte vi en man med två lösa hundar. Jag stannade och ställde mig vid sidan av stigen med handen på Toxics huvud. Tindra stod bakom mig.
En av mannens hundar kommer springande mot oss, stannar och skäller på oss.
- Kan du kalla in din hund! Ropar jag eftersom jag inte vill ha ett okontrollerat hundmöte. Mer hinner jag inte säga förrän Svarta Faran alias Tinsilinsi springer förbi mig.
- Matte behöver min hjälp! Jag rycker ut! Och springer fram till den mopsiga hunden.
Kvar står jag väldigt förvånad. Är detta den gamla trötta haggan som gått med i stillsam takt?
Pinsamt värre.
Jag får gå fram och ta tag i Tindra som inte kommer på inkallning längre och förlägen gå vidare. Tur att det var snälla hundar inblandade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar