En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 8 oktober 2012

Dåligt samvete

Har haft så dåligt samvete över min frånvaro på bloggen.
Men allt snurrar på i en väldig fart och datatid blir inte prioriterat...

Har haft en allmänlydnadskurs på klubben tillsammans med en annan instruktör och vilken kick det varit! Så trevliga människor och hundar och flera av dem vill ha en fortsättningskurs!
Det värmer gott i magen för egot.
Så nu är det bara att kavla upp ärmarna och börja planera nästa kurs, ska hinna den före jul tänkte vi, för deltagarna är hungriga och det gäller att smida medan de är inspirerade!

Tindra har fått agera lite visningshund och skött sig, som vanligt, väldigt bra. Charmig och social och lydig. Det blir mer tyngd i övningarna när man kan visa att de fungerat för ialla fall mig och min hund.

Men den egna träningen är tyvärr minimal just nu.
Ju äldre lillan blir, desto mer tid behöver hon och jag tillsammans. När man jobbar och går på dagis är inte familjetiden procentuellt så stor så det gäller att njuta nu. Tindra är alltid med oss när vi går till parken, eller åker ut och cyklar eller går till affären, men fokus ligger inte direkt på hunden då.

Men förra helgen tog jag mig i kragen och la ett spår. Det märktes inte på henne att hon var otränad. Det var som att åka på räls:-)
Min duktiga skrutta *kärlek*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar