En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

onsdag 13 april 2011

Så här ser Tindra ut nu:

Vi var hos veterinären igår och fick bakteriedödande schampo och tratt som hon ska ha på sig i 14 dagar. Dessutom måste hon banta. Stackars Tindra.
Och stackars mig. Besöket slutade på 1264 kronor.


Men Purran är glad som vanligt. Imorse rev hon halva huset, slirade in under byrån, sparkade i väg bebis vattenkanna och rusade upp i trappen och klöste sen mig i håret! Älskade kattkräk. Förgyller varje dag!

På promenaden i morse blev jag lite matt.
Tindra skulle få hälsa på en bordercollie som ÄLSKADE tikar, och tjejen frågade faktiskt så jag sa ja. Tindra studsar med ett morrvrål mot hunden som konstigt nog står kvar. Tindra är ju snäll, men hon LÅTER inte speciellt snäll och nu hade hon bebis, katt och matte att försvara. Men mötet blev okomplicerat och vi kunde gå vidare, tills nästa grej händer. Jag brukar kika in i folks trädgårdar för inspiration och plötsligt ser jag två svarta fyrbeningar i trädgården. Mina! Oops!
Kallar in hund och katt och går vidare. Katten blir nästan överkörd av en bil för att hon vägrar skynda sig över vägen, Tindra står och hänger vid ett äppelskrott som hon varken vill äta, ta med sig eller överge. Hmm. Katten går och skiter i ett buskage, Tindra närmar sig med nosen i vädret, kanske lite kattskit skulle smaka istället?
Just när jag behöver en inkallning, finns den inte. Mina djur har helt plötsligt blivit tillfälligt döva.
Tur att bebis somnade även fast jag ropade, visslade och röt i.
En del promenader fungerar bara inte. Och en del är som drömmar.
Nu sover alla odjuren ialla fall och jag fick lite tid vid datorn.


I eftermiddag hoppas jag kunna lägga ett spår åt Tindra så att hon får något roligt att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar