En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 22 april 2012

Lördagspromenad och boktips!

Igår var ytterligare en barnfri lördag och då passade jag på att stilla mitt dåliga samvete genom att gå ut med Tindra i skogen i 2 hela timmar! Skönt både för henne och mig att andas lite frisk skogsluft. Efter snön och regnet blir skogen som ny, färgerna klarare och renare. Underbart!
Som synes av bilden passade hon på att bada lite. Inte en vattenpöl passeras utan att doppa åtminstone tårna.
Eftersom jag hade egentid passade jag också på att läsa lite, vill rekommendera dessa böcker:
"Marley och jag" -Livet och kärleken med världens värsta hund- av John Grogan- är en rolig och igenkännande bok (ialla fall om man har eller har haft en labrador). Den är lättläst och underhållande, men också sorglig emellanåt. Rekommenderas varmt!

"Bra relation" -om samspelet mellan hund och människa med TSB-modellen- av Kent Svartberg. En intressant och användbar bok, men mycket att läsa och ta in. Jag tar delar och smälter en stund. Inte en bok man läser i ett streck, ialla fall inte jag. Men den ger bra tankar för relationen man har med sin hund och hur man förbättrar den.

TSB står för TRYGGHET, SAMARBETE , BESTÄMMANDE.

Idag står storhandling och fix i trädgården på schemat, lite lugnare på hundfronten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar