En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 30 april 2012

Lite om helgens aktiviteter

 Idag blev vår altan äntligen klar!
Vad jag har längtat efter att kunna sitta ute och grilla i solen! Gissa vem som mer har saknat grillsäsongen?
Tindra vet att den högsta utdelningen kommer om hon sitter tyst och snäll en bit ifrån bordet. Gnäller hon det minsta blir det ingenting från grillen.¨
Jag hade problem med hennes gnällande för några år sedan och därför var jag tvungen att införa den hårda regeln.
Men den funkar!

I lördags var lillan och jag på Skansen en heldag, och då fick Tindra stanna hemma (såklart).
Hon var inte ensam, husse, husses bror och Speed var hemma hos oss.
 Tindra tycker att Speed är jättejobbig.
Hon sätter sig precis så att hans koppel inte räcker fram till henne.
Kolla hur nöjd hon är:
-Jag får vara lös, det får inte du!
 Efter ett tag brukar det lugna ner sig.

När jag kom hem från Skansen var T galen av glädje.
Det var som att vi hade varit borta en vecka minst.
På kvällen började hon skojbråka med mig, hoppade upp till mig i soffan och bita mig i armen, morra och rulla runt på mig, det märktes att hon saknat mig!
Jag blir så glad när jag ser hur pigg T är nu.
En ung hund i en gråsprängd kropp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar