En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 16 april 2012

Jahapp! Vinter igen!

Inte ens Tindra uppskattar vintern längre. Nu får det vara nog!

Tidigare i veckan hann jag ialla fall lägga ett personspår till Tins, det första för i år. Det blev ett kort, kringligt spår med fyra pinnar i skogsterräng.
Kringligt för att jag ville få ner hennes näsa och upp hennes noggrannhet redan från början.
Det fungerade bra!
Hon markerade alla pinnarna tydligt och lugnt utan tugg, och fick prinskorv i utbyte.
Det gillade hon!

Nu känns det inte så roligt med 15 cm snö ute. Dessutom har jag fått kräksjuka och måste ligga inne och vila.
Det borde finnas regler för hur många gånger man får bli sjuk under ett år. Det borde fördelas jämnt över befolkningen, och inte bara hamna på mig. Har inte räknat, men det är nog 4-5 gången jag är sjuk i år, är mer hemma än på jobbet känns det som ibland.´

Tur i oturen att vi inte har någon kurs denna veckan, kan inte missa mer om jag vill bli utexaminerad.

I huvudet snurrar övningar till "min" lilla lapphund med matte. Vaknade mitt i natten och tänkte:
-Varför gjorde jag si och inte så?
Börjar nog bli lite för fanatisk när det gäller instruktörsutbildningen...

Purran tycker inte heller om vintervädret.
Hon står vid ytterdörren och vill ut. När jag öppnar vill hon inte gå ut.
Hon går till tvättstugedörren istället, hoppas på att det är bättre väder därutanför.
Knasiga katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar