En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

tisdag 13 december 2011

Hundmässan!

Jag var på hundmässan i söndags. Obligatoriskt för min del, jag vill ogärna missa detta evenemang. För en hundgalning som jag är det drömmen. Hundar överallt och duktiga hundförare och glada harmoniska hundar.
Jag åkte främst dit för att se freestyle-SM, men också för att kika lite på olika raser, det är alltid kul.
Jag hade feber och gick på alvedon, men orkade se alla 17 ekipage. Så roligt!!!
Det som är roligast är att inget program är det andra likt. Det var väldigt många olika raser som var med, bl a dobermann, manchesterterrier, mops, fransk bulldog, labrador, groenendael, pumi, bordercollie, aussie, cattledog, chihuahua, borderterrrier, tollare, kelpie, ja det kanske var alla.
Vann gjorde pumin med sin enormt urduktiga förare, helt värdiga vinnare! Jag glömde tid och rum när de gjorde sitt program. Därför fick jag ingen bild på dem, jag glömde helt bort att fota, så bra var de!
Men charmpoäng från mig fick de urcharmiga mopsarna.
Se hur han verkligen sitter på rumpan!
Tyvärr blev bildkvaliten dålig, och nu ville inte bloggen ladda ner mina bilder. Därför blev det bara en enda bild...
När jag går och kollar på raser blir jag kär i nästan alla.
En sån där airdaleterrier skulle man ha, de är coola, och nästa sekund försvinner jag i drömmerier om en vit fluffig volpino italiano. Sen går jag vidare och ser en underbart vacker collie och vill ha en sån också...
En enda gång dunkade hjärtat till på riktigt. Gissa vilken ras?
En svart labbe förstås!

2 kommentarer:

  1. Det kommer nog alltid vara störst plats i hjärtat för Labbar hos dig, tills du provar en ny ras. Då ser du allt från en annan vinkel...

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att någon skriver!
    Ja, labbar har en speciell plats i mitt hjärta. Det blir nog svårt att hitta en annan ras för mig, men det är nog inte omöjligt...

    SvaraRadera