En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 30 december 2011

God fortsättning!

Vi har haft en sån skön jul!
På julafton gick jag med Tindra, Lissi och Sina (min systers gårdshundar) i skogen i två timmar! Vi var väldigt nöjda och trötta när vi kom hem, och då kunde jag med gott samvete fira jul med släkten.
För några år sedan skulle jag varit missnöjd över barmarken, men efter de senaste två vintrarna med för mycket snö, njuter jag faktiskt över att slippa skotta, gräva fram bilen, dra barnvagn i snömodd och frysa om fötterna. (Jag kanske har blivit vuxen?). Om det bara fanns tid skulle jag passa på att lägga spår också.
Jag (eller vi som familj) fick en liten digitalkamera i julklapp av svärmor och svärfar, så nu blir det lättare att ta med sig kameran ut på promenaderna. Det tar emot att släpa den tunga systemkameran, även om bilderna blir helt fantastiska, så en mindre kamera är ett bra komplement.

Nejmen, ser ni vad jag ser:

Just det!

JAG SKA BLI ALLMÄNLYDNADSINSTRUKTÖR!!!!

Det är verkligen en dröm som jag burit på länge, men som jag aldrig trott skulle bli verklighet.
Det kommer bli hårt jobb och husse är BÄST! som har sagt att han ställer upp och är hemma alla kvällar och helger som kommer gå åt. 100 timmar under våren, med start i slutet av januari och examination i juni.
Jag var på infomöte igår, och vi är 6 st som ska utbilda oss. Alla utom en är folk som jag tränat och gått kurs med. Det känns så roligt. Känns som 2012 kommer att bli ett toppenår för mig, det kunde ju knappast ha börjat bättre ialla fall!

Gott nytt år!
Ps. Tindra mår bra, men höglöper för tillfället och är lite svårmodig. Men hon hälsar att hon också ser fram emot att få en utbildad matte som vet vad hon håller på med! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar