En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

torsdag 19 maj 2011

Vårdagar och fällning

Vad jag älskar våren! Härliga, lagom varma, ljusa kvällar som man har massor av tid och energi att umgås och träna.
Efter Cesar-showen försöker jag tänka på mina fel och brister och känner en förbättring i Tindras attityd mot mig. Det känns skönt att det funkar, gäller bara att jag lägger manken till och anstränger mig. Men jag faller lätt tillbaka i "gullegull"-träsket och pratar alldeles för mycket med henne. Inte konstigt att hunden stänger öronen till slut...vem orkar lyssna på den där tjatiga tanten?

Något jag inte gillar med våren i år är Tindars enormt jobbiga fällning! Varje fällning blir allt jobbigare. Hur mycket hår finns det på den där hundkroppen egentligen?


Dagens skörd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar