En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 23 maj 2011

Bebis bestämmer!

Bebis brukar ha dockvrå i Tindras biabädd.



Bebis var så söt igår.

Tog fram mina koner, ställde upp dem på vardagsrumsgolvet, tog fram klickern och släpade fram frolic-påsen! Det ska börjas i tid! Tindra tittade intresserat på med hoppfulla ögon.


Idag snodde Tindra en kexbit som Bebis tappat på golvet, och då sa jag åt henne att: -Det där är inte ditt, spotta ut! Och Tindra spottade ut biten på golvet.

Strax efteråt såg jag att Tindra såg så konstig ut. Hon stod på golvet med stel kropp, blixtstilla.

Då såg jag att det stack ut en kexbit ur hennes mun.

Bebis måste ha matat in en kexbit i hennes mun, men hon vågade inte svälja, det var ju inte tillåtet!


Ibland förvånar Tindra mig att vara överlydig. Men det märks alltid när vi har umgåtts tätt och intensivt, kommunikationen oss emellan blir nästan övernaturlig och det känns fantastiskt! Synd att man inte har den tiden jämt bara.


Snart kommer en bildbomb från spårlägret, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar