En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 2 augusti 2010

Sommaren i bilder

Vilken sommar vi haft!
Lite för varmt för att kunna vara utomhus, men när vi har kunnat vara vid vatten har det varit härligt!

Tindra vaktar matsäck och bebis


Solvarma klipphällar och mycket bad!


Vi har spårat några gånger med bra resultat.
Jag har börjat fatta hur duktig Tindra faktiskt är, och hur lite jag kan i jämförelse.
Måste lära mig mer, och att ALLTID lita på henne.
Två gånger när jag la spår stötte jag på älg och höll nästan på att svimma. De är så jäkla STORA!
Läste i en tidning dagen innan om en som blivit ihjälstångad.
Inte trevligt. Vill helst undvika det.

Tindra och Speed i närkamp.

Apporterade pinne i vattnet...
... hej vad det går
... luring!
Kasta igen, husse!


Och underbaraste Hulda, vad jag saknar henne!
Hon hittade skugga under de hetaste sommardagarna, där hon samtidigt hade uppsikt över vägen. Någon kan ju komma som vill klappa henne!
Våra nyinflyttade grannar (de med poolen) har sagt att Hulda ofta är och hälsar på hos dem. Men som tur är gillar de inte bara hundar utan katter också!
Min vackra lilla katt-tös!
Just nu är jag orolig att Tindra blivit skendräktig.
Hon sackar efter på promenader och ser lidande ut.
Det är syndast om henne i väääärlden!
Sen är det ju den där livmodern...
Hur vet man när det är en inflammation på riktigt?
Jag tycker att hon haft symptom flera år vid löpen, men ändå varit pigg och glad.
Jag avvaktar ett tag till, hon äter ju och när vi tränar är det full fart.
Men jag håller ett vakande öga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar