En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

tisdag 31 augusti 2010




Den senaste tiden har det knappt blivit några hundaktiviteter alls, vi håller nämligen på att flytta. Äntligen!
Tindra får mest åka fram och tillbaka i bakluckan på bilen tillsammans med flyttkartonger, men hon är glad bara hon får vara med. Snart ska det bli bättre med hundtid, jag lovar!
Men en sorglig sak som jag märkt, är att på senare tid så har hon börjat se sämre. Det har gått gradvis, men nu ser hon inte godisar som jag kastar åt henne, utan får alltid leta efter dem på marken. Det märks ingenting i det vardagliga livet, där fungerar hon som vanligt, men i träningen blir det problem.
Jag märkte det tydligt i helgen när jag kastade några dummies åt henne, men det som var en markering från början blev till ett sök eftersom hon inte såg var de landade... :-(
I lydnaden har hon svårt med rutan, ser inte konerna på långt håll...
Det känns så sorgligt att hon börjar bli gammal och att vår tävlingskarriär kanske för alltid är över (det var väl inte så mycket till karriär iofs... men ändå).
Tankar på en ny hund har funnits i flera år, men tiden har inte varit rätt, och nu är inte ekonomin rätt. Så även om jag funderar över olika raser jag skulle vilja ha så lär det dröja många år innan det blir en valp i vårt hus igen... tyvärr...Så Tindra får duga några år till :-) Älsklingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar