En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 14 oktober 2011

Blivande instruktör?

Från en av våra hundratals härliga promenader.
Just när allt varit så tråkigt och stillastående på hundfronten, fick jag ett roligt samtal igår.
Det var en kompis från hundklubben som ringde för att säga att hon vikt en plats till mig på en kursledarutbildning på klubben. Ett första steg mot att bli instruktör! Jag blev så GLAD!!!
Eftersom jag varit funktionär på klubben ett antal gånger så bjuder klubben på kursen som tack!
Vill man sedan bli instruktör så har man den här första kursen klar redan!
Saker som tas upp är bl a :
-Hunden och lagen
-Lärandet
-Kommunikation
-Planering och framförande
-Ledarskap
Vi ska träffas under en helg i november på klubben och det är flera av mina gamla träningskompisar som ska gå, så det känns superkul!
Tindra är jättepigg för tillfället, älskar när jag tar fram klickern och godispåsen.
Annars blir det mest promenader. Hunden, katten, bebis och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar