En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 30 oktober 2011


Äntligen kan jag gå och handla samtidigt som jag rastar hunden!
Jag har varit livrädd för att någon elak ska sno Tindra om jag binder henne utanför affären och därför inte tagit med henne, utan fått gå dubbla gånger. = väldigt jobbigt.
Men nu har jag kommit på hur jag ska undvika det. Jag har köpt ett hänglås som jag låser runt hennes halband och koppel. Kopplet öglar jag runt en lyktstolpe. Det är klart att om man verkligen vill sno henne kan man ju kapa kopplet, men de spontana tjuvarna undviker man ialla fall!
Folk tycker nog att jag är lite överdriven när de ser hunden med ett hänglås runt halsen, men jag kan inte tänka mig något vidrigare än att bli av med hunden och inte veta vad som händer med den.
Min chef blev av med sin hund när hon var på promenad i skogen. Den bara försvann. Polisen sa att det försvunnit ett flertal hundar i samma område vid samma tidpunkt och att det antagligen var en liga som stulit den. Så himla sorgligt.
Men min hund får de ICKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar