En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 18 mars 2011

Tindra och jag i lokaltidningen!

Förlåt att det dröjt så länge innan jag äntligen kunnat blogga. Men ibland blir det bara fullt upp dygnet runt...

Jo, det roliga samtalet jag fick förra veckan var från en reporter på lokaltidningen som skulle göra en artickel om kommunens vanligaste hundraser, där labben ligger på första plats. Hon behövde någon att intervjua och hittade mig på nätet! Dagen efter kom det en fotograf och fotade oss och resultatet ser ni ovan. En JÄTTEBILD. Kul, men ovant att se sig själv så där. Tindra överföll mig med pussar och fotografen passade på att knäppa just då, en mycket trevlig och duktig fotograf!

Jag försöker att gå en egen promenad med Tindra på eftermiddagarna när husse kommit hem från jobbet och kan ta hand om Bebis. För barnvagnspromenaderna är inte populära. Hon ser ut som hon är hundra år och masar sig långsamt bakom mig. Men även på kvällspromenaderna är hon lite vissen, börjar hon bli gammal eller är hon bara uttråkad?
Vi var på klubben i tisdags och då körde jag lite lydnad men även några budföringar eftersom en träningskompis också var där. Då hade hon i alla fall bra fart, men det berodde nog på godiset vi hade i fickorna!

I morgon fyller tanten 9 år!!!!
Det måste vi fira på något sätt, antagligen med något ätbart!

Ha det gott, alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar