En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 6 mars 2011

Satsa högt!

Idag var sista gången på kommenderingskursen och det kändes så bra!
Jag börjar bli riktigt varm i kläderna nu, och känner att jag kan slappna av och bara flyta på.
Vi fick gå som tävlingsekipage åt varandra, jag fick en gullig liten staffe som var jätteduktig!
Jag gick två program med Tins.
Jag blev väldigt förvånad när hon kunde framförgående utan att vi tränat det! Hon fattade precis vad som förväntades av henne, trots att jag ALDRIG tränat det momentet. Väldigt konstigt, men nu börjar jag känna att jag kanske ska starta appellen i år. Passa på medans det flyter på bra.
Varför inte?
Lite budföringsträning på det här så är det klart! (hehe kanske inte riktigt), men det är bara satsa. Utan att våga kan man inte vinna! Skulle vara kul att äntligen få lite mål att satsa på. Vi har väntat länge på spårsäsongen, så så fort det blir barmark kör vi igång!

Appropå spårning så kollade jag upp lite läger i sommar, men det är alldeles för dyrt för min plånbok, även om jag gärna vill.
Så då bestämde jag mig för att ordna ett eget läger! Tindra och jag, och min syrra och hennes två gårdshundar ska ha ett spårläger ute hos henne på landet. Jag ska lägga upp ett schema och gå igenom teori med henne, och sen får vi lägga spår åt varandra med varierande svårighetsgrad. Det ska vara seriöst och målmedvetet, men med minimal budget. Me like!
Sen kanske vi avslutar med att åka och ta varsitt viltspårprov hos en domare.
Jag ska skissa vidare och fundera, men Tindra och jag behöver ett mål att träna för i vår.


Tindra - hunden som kan allt!

Mitt motto: Ingenting är omöjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar