En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 4 mars 2011

Tindra i värmestugan med alla andra frusna motionärer.
Idag åkte Tindra, Bebis och jag tåg till en 4H gård.
Det gick så himla bra, man märker inte ens av Tindra, hur följsam och lydig som helst! Det händer faktiskt att jag glömmer att hon är med, hon är ju liksom en del av mig, glider med bakom mig utan att kopplet sträcks det minsta. Tänk att det skulle bli en så bra hund av den här odågan ändå!
Vi satt inne i en värmestuga och grillade korv tillsammans med massor av sportlovslediga barn och även det gick super. Jag hade naturligtvis frågat innan om det var ok att ta in hunden, och det var det!
Tindra låg på min väst, hon känner sig tryggare när hon har någonting att ligga på, en egen plats. Då rullar hon ihop sig och vilar.

När vi kom hem var vi allihop ganska möra, som man blir efter en dag i väder och vind. Men det känns bra att Tindra sover av trötthet och inte av uttråkning.
Bebis sover också och nu ska jag själv dö framför Lets Dance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar