En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 7 november 2009

allt möjligt...

Härlig höstpromenad med korvgrillning igår! Mums-mysigt!
Vi gick till en rastplats längs med enmila-spåret, mysig plats med eldstad, men det är så mycket folk som passerar och det stör lite, speciellt äldre män med hundar som de inte har koll på... Ska inte gå in på några detaljer, men jag FATTAR inte varför man inte kan få vara ifred från andra hundägare. Passera och låt oss vara ifred, vi vill inte hälsa på er!!!

Vi hann ialla fall träna lite lydnad med extern korv belöning. Tindra var pigg och hungrig och jag introducerade inkallning med ställande. Korvkastning och belöning bakom... Blir nog bra så småningom.
På måndag är det träningstävling på klubben och jag funderar på att pröva lite moment ur tvåan som hon i stort sett kan. Blir nog: fritt följ, apportering, hoppet och fjärren.
Det som inte är klart är inkallning med ställande och rutan, men vi jobbar på det! Känns inte helt omöjligt ialla fall. Men debuten i klass 2 blir nog inte förrän till våren/sommaren. Vill att allt ska sitta till 100%.


Höll på att skratta ihjäl mig alldeles nyss när husse ropade på Tindra och hon bara tittade på honom och satt kvar.
-Har du godis, eller? Annnars kommer jag inte!
Tindra är väldigt envis...

Det är nog dags för nya stövlar snart...


Hulda tycker inte om höstväder.
-Vem har beställt det?

Paschan i egen hög person.
Jag tänker inte flytta på mig!
Min soffa, mina kuddar, min plats!
Husse brukar få ligga i biabädden och kolla på TV.
Bortskämd hund?
Nja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar