En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

onsdag 11 november 2009

höstmörker

Tindra och jag åkte aldrig på träningen i måndags.
Jag var alldeles för trött och orkade inte pallra mig iväg.
Det här höstmörkret gör mig sååååå trött och slut!
Vill bara gå och lägga mig när det mörknar.

Annars är Tindra jättepigg! Idag rejsade hon runt i trädgården utan någon speciell anledning bara för att hon var GLAD!!!! Och det är härligt att se!

Vi tränade lite rutan idag och hon sprang glatt dit och apporterade in en av konerna.
Nytt försök resulterade i samma sak.
När jag övertydligt visade targeten tänkte hon nog: -Jaha, det var den hon ville ha! och apporterade in den istället...

Backade lite och minskade avståndet och då började hon komma ihåg vad targeten var till för... Hon stampade även på en av konerna också... tioöringen har inte riktigt trillat ner än, men hon gör allt för att försöka förstå och jag försöker vara så tydlig jag bara kan, men jag får backa lite och inte ha för bråttom.


I morgon ska jag gå en långis i skogen och bara njuta av frisk höstluft och raringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar