En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 23 november 2009

Besök hos kennelmamma

Idag var Tindra och jag och hälsade på hos hennes uppfödare på kennel Modus Vivendi.

Den här lilla sötnosen på 14 veckor heter Thea och är nyinflyttad till kenneln. Världens lilla sötaste svarta sammetsdocka! Bus i blicken och en viftande liten svans!


Vi gick promenad i skogen, Tindra till vänster, lilla Ruth i mitten och sen vet jag inte riktigt vem den andra är.... kanske Märtha?

Här är Tindra med sin mamma Fanny. Gissa vem som är vem?

De är väldigt lika, samma blick, päls, ansikte, temperament osv... Fast Fanny kanske är lite lugnare... ( Tindra sitter till höger )


Här är Tindras mormor Hilda. Gammal och grå och vis, 14 år gammal, but still going strong!

Dagen efter Tindras rymning sov hon HELA dagen, med huvudet nertryckt i kudden, snarkandes och orkade bara ut en gång för att kissa.
Vi vet fortfarande inte var hon var under natten och kommer antagligen inte att få reda på det heller... men trött efteråt var hon ialla fall.
Nu tror jag att man kan kommentera mina inlägg, det vore roligt om ni som läser ville skriva en liten hälsning så att jag vet vilka ni är!
Man får försöka flera gånger, skriv anonym på användar-ID, så hoppas jag att det ska gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar