En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 29 augusti 2015

Oj vad tiden rusar iväg

Sitter och bloggar i skogen och så rusar en stor flat fram skällandes så både jag och Toxic får hjärtsnörp. Just i den här skogen är det tyvärr inte ovanligt. 
Vad gör ägaren till den hotfullt skällande gigantiska flaten? Jo, det som de flesta oansvariga hundägare gör; låtsas som ingenting. Hunden skäller och jag gormar på den, kastar kopplet på den, och är ivrigt påhejad av matten, som varken grälar på hunden eller tar tag i den. När hunden börjar känna sig lite förvirrad och osäker i situationen, ropar hon gullande på den så att de kan gå vidare. Ingen ursäkt över det som precis hänt. 
Det enda hon sa var: - är det en valp?
Vad f-n har det att göra med saken?
Jag har skrivit många såna här inlägg, men det är bara en droppe av alla incidenter jag varit med om och jag blir så trött. Ska det vara så svårt att ta tag i sin hund och be om ursäkt?
Jag skäms för dessa hundägares skull. Skäms!

Det var inte det här som bloggen egentligen skulle handla om. Jag tar det på ett annat inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar