En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 2 augusti 2015

Gamla bilder...

...har jag grottat ner mig i.
För några år sen var jag hos Tindras uppfödare och fotade hennes 6-veckors valpkull.
Tindra var med och tyckte valparna var hemskt äckliga.
Det tyckte inte jag!
Snart är det dags att åter fota valpar, denna gång 4-veckors svarta korvar.
Ser så mycket fram emot att få snusa i pälsen och stryka de blanka bebisarna med händer som aldrig glömmer Tindras tjocka lockiga hårsvall.
 Vad ska det bli av dig lilla valp?
 
Tindra och Prisma var nästan jämnåriga.
Nu är båda borta.
Saknad är kärlekens pris.


Min starka, vackra Tindra, bara något år gammal.
Hennes alerta uttryck var så typiskt henne.
Det är så jag alltid kommer att minnas henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar