En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

onsdag 10 september 2014

Återträff med Friendsforever!

Det har varit återträff, och Toxic och jag åkte själva den här gången. Tindra fick stanna hemma.
Toxic var först väldigt låg när vi kom dit, massor med folk och hundar och okänd plats. Jag minglade runt och hade godis i fickorna och så småningom släppte hennes rädsla. Hon blev aldrig riktigt bekväm med alla hundarna, men kunde trots allt fokusera såpass att vi vann tricktävlingen!
Min lilla fis kan prestera fast hon inte är på topp!

Nu har också min unghundskurs startat. Trevlig grupp, men väldigt ojämn i kunskap och erfarenhet. Svårt att få alla att känna att de får ut något av det... Men jag ser fram emot fortsättningen! Nästa tillfälle ska Toxic få vara visningshund. För första gången! Spännande att se hur hon klarar det. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar