En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

fredag 15 augusti 2014

Första dagen...


...på lydnadslägret är över. Jag känner mig så inspirerad!
Det som vi deltagare haft problem med under ibland lång tid, fixade Emma till på några minuter. 
Det som ser så lätt ut när Emma och Plätt visar, känns jättesvårt för mig 
Bara att gå i fria följet är en stor utmaning. Utan hund alltså, bara jag. 
Hur går jag i svängar? Hur går jag när hunden ska göra halt?
Gör jag konsekvent på samma sätt?
Det är mycket att tänka på nu. 
Toxic har skött sig exemplariskt (såklart)
Fin lydnadsplan och fint väder har vi haft!


Det är utmattande att lära sig mycket. 
Toxic har en fantastisk av- och på-knapp. 
När vi inte jobbar, sover hon. 



Det är mycket anteckningar att gå igenom och försöka komma ihåg. 
Imorgon blir nog en minst lika intensiv dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar