En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 23 mars 2014

En bra hundsöndag!

Balansera en pannkaksbit på nosen är svårt, men det går!
 Tills hon inte klarar mer och slår ner den med tassen!
 Jag håller även på att lära henne att fånga godis i luften. Det går lite trögt, men skam den som ger sig! Jag tycker att det är så bra att belöna med flygande godis, om man tex tränar på lite avstånd från hunden. Snabb belöning ger snabbare träningsresultat och en hund som är mer alert.
Tindra är grym på att fånga, men jag har aldrig behövt lära henne det, det kom automatiskt.

Idag hade jag syskonbarn på besök och blev introducerad till geocrashing! (Tror det heter så?)
Det innebär att man genom en app på mobilen ser på en karta var det finns "skatter" gömda.
Väldigt spännande!
Så jag och äldsta barnet gav oss ut i skogen med hundarna(vad jag älskar när jag kan förena nytta med nöje!) och mobilen i högsta hugg och orienterade oss fram i ris och gyttjepölar för att till sist hitta skatten! Det var väldigt roligt, kommer jag garanterat göra igen!
Skatten var en liten låda med olika småsaker som folk lagt dit och en loggbok och penna. Vi skrev datum och namn och adderade två efterrättsrecept!

Tyvärr var hundarna värdelösa på att leta, så vi fick göra allt letande själva. Men i framtiden kanske jag kan lära Toxic att leta efter skattgömmor.

En skön dag blev det ialla fall i skogen, och hundarna är leriga och trötta.
Och mitt nystädade hus är lika smutsigt som igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar