En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

onsdag 13 februari 2013

I senaste numret av "Brukshunden" fanns en artikel som handlade om att tävla med seniorhunden.

Den tog jag till mig.

Och bestämde mig att börja tävla igen, om Tindra får ha hälsan och glädjen i träningen kvar.

En tävlingsgren där inte dålig syn eller lågt tempo spelar någon roll.

Jag vill försöka mig på freestyle!

Även om vi kanske inte kommer till start så har jag ändå ett mål med vår träning och det peppar mig att utmana både mig själv och Tindra.

Hon kan redan rätt många trick, men sen gäller det att hitta musik som passar oss, och att sätta ihop rörelserna till ett bra program, och att få Tindra att jobba 2 minuter utan belöning.

Trick vi jobbar på:

-snurr 360 grader
-backa
-gå mellan benen
-buga
-halta
-sitta vackert
-gå slalom
-gå fot
-hämta saker
-runda mig
-fronta
-krypa
-hoppa
-kram
-puss
-trampa med tassarna
-vinka
-plats med huvudet ner i marken
 *Tindra sitter vackert
 
 Ekipage på freestyle SM 2010
 Lilla söta ängeln Freestyle SM 2010
 Duktig pumi freestyle SM 2010
Charmigaste mopsen freestyleSM 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar