En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

måndag 8 augusti 2011

Sommar, sommar, sommar...

Vi har haft en helt underbar sommar. Lång, varm, mycket bad och ledighet! Fast detdär när matte är ledig och inte följer sina vanliga rutiner tycker Tindra är sådär. Att ligga och lata sig i en solstol är inte vad hon kallar för drömsemester.
Vi har hunnit lägga några spår, men träningsnivån är inte speciellt hög.
Men Purran har stortrivts på landet!
Fångat sin första mus och haft ett helt hygge för sig själv...
Fångat flugor...
...och softat.
Tindra har mest legat i vägen.
- Är det INGEN som ser mig och vill träna/gosa/gå promenad?
Vi har såklart åkt båt. När jag kör ligger Tindra alltid med huvudet i mitt knä för att hålla koll på mig. Då kan hon somna efter ett tag. Det guppar så sömnigt.
Ilandstigning vid ö. Bebis och Tindra är alltid redo. Katten får stanna hemma än så länge. Till nästa år kanske hon får följa med ut på sjön, om hon vågar.
Vår vackra skärgård!
Sömntuta. Man blir trött av utflykter...
De vanliga morgonpromenaderna gick vi såklart som vanligt. Tindra skyddar Purran från främmande katter.
Tindra är Purrans bodyguard.
Helan och Halvan, Piff och Puff, Bill och Bull. Kära barn har många namn.
Purran är nyfiken på fåren. Konstiga djur.
Tindra är mera cool. Ingenting upprör den tanten i onödan.
Vid stranden.
Efter promenaderna var de helt slut. Låg och vilade länge innan de var lekfulla igen.
Nu väntar en höst där jag ska börja jobba, Bebis börjar på dagis och Tindra och Purran blir mer ensamma hemma. Undrar hur de tar det efter 24/7 - sällskap i två år? Efter mina erfarenheter så blir det nog inga problem, djur är så otroligt anpassningsbara. Men visst blir det förändring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar