En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

söndag 15 juni 2014

Liten bildbomb om ingenting egentligen

Jag har gått igenom mina bilder åratal tillbaka och hittade Tindragumman, precis i vår begynnelse.
Tror att hon är 1,5 år på de här bilderna....så länge sen...
 
 Smal och smärt!
 Och gaaaaaaalen!
 
Tindras första riktiga hundkompis: collien Bacchus, en tålmodig och snäll försiktig herre som blev av med en hel del halshår när den galna svartingen bet och bråkade.
På senare år har hon fått igen allt hon bråkade som liten.
 Bacchus gick bort för flera år sen, blev 14 år.
 
Husse, jag och Lillan åkte på en tredagars välförtjänt familjesemester UTAN hundar. Min mamma var hundvakt.
-Hundarna har varit helt hopplösa, suckade hon när vi kom hem.
Tindra hade som vanligt varit på rymmarhumör och behövts passas och kopplas precis hela tiden. Men även Toxic hade försökt att dra och fick även hon koppeltvång. Bara katten höll sig i skinnet men ingen av dem var speciellt glada.
Mamma förevigade trion. Muntra värre. De bara väntar och väntar på att flocken ska bli hel igen.
Mina tre musketörer<3 p="">

 En av ganska få bilder där jag själv är med. Mamma är fotografen, kortet taget förra våren tror jag. Toxic och jag var nya för varandra då, men se så trogen hon är!
Min klubb vill att jag ska hålla kurs i höst och jag har erbjudit mig att hålla en unghundskurs. Vi får se om det blir så eller inte. En del av mig är jättetaggad och vill inget hellre än att delge allt jag vet. Och en annan del känner stress över ytterligare ett måste på agendan.
Men vi får se, allt brukar ordna sig till slut, det är långt kvar till hösten!
Nu ska jag ut med odågorna, de pockar och pockar, VI VILL UUUUUUT! NUUUUUUU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar