En hund och en katt och deras vardag tillsammans med en djurtokig matte

lördag 30 november 2013

Frostigt vacker lördagspromenad

 Två väntande hundar.
Jag vill inte ha dem skuttande omkring av glädje när jag packar iordning för promenad.
Utan lägger dem ner så att de håller sig lugna.
Trevligare både för mig och dem.
 Koppel på och snart får de komma ut...
 Det var så vackert i gräset på ängen.
Det bästa med att vara hundägare är att man får uppleva så många olika väder.
 Tindra var pigg i dag. Lite kyla är det bästa vädret!
 Toxic ser Tindra komma...
 ...ATTACK!
 Oj oj vad tokigt,  nu måste jag bara rejsa lite
 ...jag är så snabb...
 ...för snabb för kameran...
 Hejsan hoppsan vad det går!
Jag börjar nästan tro att hon har whippet i sig eller något liknande, eftersom hon är så otroligt snabb.
 Där borta går en annan hundägare med en hund.
Tjejerna är så duktiga och sitter kvar. Toxic är inte påverkad av det, ser intresserad och avslappnad ut. Från början gick hon undan när hon såg andra hundar. Nu kan hon lita på att jag vet om det är fara och färde. Agerar inte jag, så agerar inte hon!
 Pricken längst bort är Tox.
 Men hon kommer så fort jag ropar!
 Tindra har börjat få gråa hårstrån i rumpan också!
 De är riktiga fotomodeller.
Jag placerar ut dem och trycker på knappen.
De ser alltid bra ut!
 Visst är hon fin!
 Coola Tindra-gumman.
 Träning av godis på näsan inledd!
På hemväg. Tindra buffar med nosen i min hand när hon vill ha min vante att bära.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar